ΟΥΠΣ!

26.1.10 / /

Maurizio Cattelan

Η καίρια διαφορά μεταξύ του μεταφυσικού και του παράλογου εντοπίζεται εύκολα στη πτώση ενός φλιτζανιού με τσάι. Λίγο μετά τη πτώση του στο πάτωμα, το μεταφυσικό θα πει με τρόμο: θεέ μου, έπεσε το φλιτζάνι κάτω, κάποιο φάντασμα βρίσκεται στο σαλόνι! Από την άλλη, το παράλογο θα συμπεράνει με δημιουργική έκπληξη: τι περίεργο; ολόκληρο φλιτζάνι έσπασε και δεν ακούστηκε ο ήχος του σπασίματός του. Αναμφισβήτητα, το εφαπτόμενο σημείο των δύο αυτών περιπτώσεων είναι η ανατροπή της πραγματικότητας, το ξεπέρασμα των ανθρώπινων νόμων, ανεξαρτήτως διαθέσεων και επιθυμιών.


Όμως, στη πρώτη περίπτωση, το μεταφυσικό, είναι αναγκασμένο να καταφεύγει στον ανθρώπινο μύθο, να φλερτάρει με το ανεξήγητο του θανάτου αδιακρίτως, να ρέπει προς μονοπάτια μαζικού θρησκευτικού ασυνείδητου και να χάνει το δίκιο του στηριζόμενο σε εποπτείες συνομωσίας. Στη δεύτερη περίπτωση, το παράλογο μοιάζει να μη φοβάται. Χαίρεται το παράξενο, διασκεδάζει με την ανατροπή και αδιαφορεί για τις νεκρολογίες και τους εξωγήινους. Διασπά το συλλογικό ασυνείδητο σε ένα ιδιώνυμο ανεξήγητο και θριαμβεύει το φαντασιοκόπημα του ενός.


Τελικά, το μεταφυσικό διασπά τη πραγματικότητα από αφέλεια του παρόντος αντίθετα το παράλογο έχει πλήρη συνείδηση του απραγματοποίητου που προκαλεί, γι’ αυτό και ρηγματώνει τη κανονικότητα. Τα πάντα είναι θέμα συνειδητότητας, διότι, ακόμα και η απροσεξία θέλει τη διαχείρισή της.


Κι όσον αφορά το ρεαλισμό της θέας ενός σπασμένου φλιτζανιού στο πάτωμα, δε θα επεκταθώ. Κανείς δεν έχει όρεξη για τη φασίνα της πραγματικότητας.


Ετικέτες

10 σχόλια:

Comment by The Motorcycle boy on Τετάρτη, Ιανουαρίου 27, 2010 9:24:00 π.μ.

Έβαλες το παράλογο, έβαλες και το ά-λογο από πάνω, σωστός!
Μόνο που υπάρχουν μονοπάτια στα οποία το παράλογο συναντιέται με το μεταφυσικό (ας πούμε στο τρισυπόστατο του θεού) και το μεταφυσικό συναντάει το ά-λογο (στο όνομα του Αλ-Αχ).

Μπουρδέλο η κατάσταση -αλλά είμαι θιασώτης.

Comment by Ερωτευμένη Σχιζοφρενής on Τετάρτη, Ιανουαρίου 27, 2010 6:24:00 μ.μ.

Μου επιτρέπεις να προσθέσω και τη μεταμοντέρνα αντίδραση;
Ευτυχώς έσπασε.Παρά ήταν μοντέρνο και ως εκ τούτοις ορθολογιστικό και έτσι τεκμαίρεται η δύναμη της αμφισβήτησης της κριτικής γνώσης. Σπάμε την παράσταση της αλήθειας για να αναπαραστήσουμε το αδύνατο μέσα από ανταρσιακές μορφές.

Βέβαια υπάρχει και πάντοτε η ερμηνεία της Τερέζας που κάνει λόγο για επαναστατική ρήξη φλιτζανιού -δώρου γενεθλίων πάνω σε έργο του Βίκτωρος.

Ανώνυμος on Πέμπτη, Ιανουαρίου 28, 2010 12:24:00 π.μ.

Το παράλογο είναι όμορφο όταν είναι επινοησή μας για να σταθούμε ευθυτενείς απέναντι στις μικρές απόλυτες πραγματικότητες της επαναλαμβανόμενης καθημερινότητας. Τα χαριτωμένα παράλογα της ζωής μας ή αλλιώς τα ολίγον εκτροχιασμένα φυσιολογικά- φυσιολογικότατα συμβάντα είναι μυστικό φάρμακο για τη μιζέρια, τροχίζουν το μυαλό και μας κάνουν πάντα να κοιτάμε τον ουρανό χαμογελώντας. Μα η πραγματικότερη πραγματικότητα, πέρα απ την απλή ζωή μας, θέλει πολύ φαντασία για να τη συλλάβεις. Μα πως γίνεται να ζούμε σε έναν εντελώς παράλογο κόσμο μέσα σε ένα σύστημα που κανείς δεν ξέρει πως λειτουργεί, το άδικο δεν έχει καμιά σημασία και όλοι μπορούν να παριστάνουν πως είναι κάποιοι άλλοι? Πως γίνεται να ζούμε σε έναν εντελώς παράλογο κόσμο και κάποιοι να υποστηρίζουν ακόμα τη λογική?
καταλήγω πως το πραγματικό είναι μια διαβολική επινόηση του παράλογου.Δεν ξέρω αγαπητέ αν με παράλογο μπορούμε να αντισταθούμε στο παράλογο. Μπορούμε όμως να το χαρούμε. ακόμα και να το πλάσουμε.
η να κρυφοσυγκινηθούμε ακούγοντας χατζιδάκι
"θα σου φουσκώσω ενα μπαλόνι κόκκινο
Θα το γεμίσω με αίμα ζωντανό
και κάποιο μάυρο βράδυ ολοσκότεινο
μ΄ αερόστατο θα πας ψηλά στον ουρανό.
Εκεί θα βρείς μικρά πουλιά φανταχτερά,μ' άγρια ράμφη γυάλινα φτερά. Θα σου τρυπήσουν το μυαλό και την καρδιά, να γεμίσει η νύχτα αίμα και φωτιά."
γωγω

Ανώνυμος on Πέμπτη, Ιανουαρίου 28, 2010 6:56:00 π.μ.

νομίζω πως με έχετε στήσει στη γωνία (χάους και πραγματικότητας 9).

μότορ: σίγουρα υπάρχουν στιγμές που συνυπάρχει το παράλογο με το μεταφυσικό. τη στιγμή όμως αυτή οι θεοί μάλλον συνουσιάζονται πάνω σε ένα κρεβάτι σχήματος κόκκινης καρδιάς, ξέρεις πίσω από τον 'ακάδημο'. κι αυτό θα πει: μπουρδέλο η κατάσταση -αλλά είμαι θιασώτης.

ερ. σχιζοφ: βεβαίως και είναι ορθή η μεταμοντέρνα ερμηνεία. στη συνέχεια όμως είχα την αίσθηση πως ο Βίκτωρος Ου. είχε καταπιαστεί με τη Λουκρητία. το αμελούσα όπως φαίνεται το θέμα με τη τερέζα.

γωγω: το παράλογο της καθημερινότητας για το οποίο έκανες λόγο νομίζω, πως εύκολα μπορεί να ερμηνευθεί, κι η φαντασία που πηγάζει από μέσα του μοιάζει κάπως καθοδηγούμενη. εχθές πέρασα τρία μπλόκα αγροτών, αρκετά μαζικά όσον αφορά τον αριθμό των τρακτέρ. ξεσκίστηκα να οδηγώ στους παραδρόμους. όμως, σε κανένα από τα μπλόκα αυτά δεν υπήρχε ένας αγρότης για δείγμα. είχαν αράξει τα τρακτέρ τους και παρακολουθούσαν, όπως φαίνεται, τις κινητοποιήσεις τους Live από τη τηλεόραση. πρωτοφανές. αλλά παράλογο; καθόλου. η φυσική τους παρουσία είναι περιττή τη στιγμή που η ποιότητα του αγώνα τους δεν επιβιώνει έξω από τα τηλεοπτικά τρικ. στην ίδια πάλι περίπτωση, το αυθεντικά παράλογο, θα ήταν τα αραγμένα τρακτέρ να βγάζαν πόδια και χέρια και να αρχίζανε να ξηλώνουνε τις φλούδες του δρόμου. τι ερμηνεία θα έδινες μετά;
θέλω να πω, βαρέθηκα να πρέπει κάθε φορά να τεκμηριώνουμε τους λόγους για τους οποίους πράττουμε. όλοι έχουνε καταλάβει πως έχουμε το δίκιο, δε το βλέπεις;

πρτφ

Comment by The Motorcycle boy on Πέμπτη, Ιανουαρίου 28, 2010 11:30:00 π.μ.

Έχει 3ΧΧΧ πίσω από τον Ακάδημο; Δεν το είχα αντιληφθεί!

Comment by Ερωτευμένη Σχιζοφρενής on Πέμπτη, Ιανουαρίου 28, 2010 4:00:00 μ.μ.

Ο Βίκτωρ είχε καταπιαστεί με τη Λουκρητία αλλά η Τερέζα είχε καταπιαστεί με το εξώφυλλο των αθλίων ως σουβέρ.:P

Προδίδω και την ηλικία μου αλλά κομμάτια να γίνει μαζί με το φλιτζάνι.

Ανώνυμος on Πέμπτη, Ιανουαρίου 28, 2010 6:01:00 μ.μ.

ναι μότορ, κι είναι από αυτά που αρπάζουν και τα στοιχεία της ταυτότητας κι ύστερα κάνουν έναν δοκιμαστικό εκβιασμό, ειδικά αν είσαι και πιτσιρικάς, κι αν πιάσει-έπιασε. (ισχύει)

καλά 50, αν και τί νόημα έχει η ηλικία σε ανθρώπους ερωτευμένους και σχιζοφρενείς;

πρτφ

Comment by Ερωτευμένη Σχιζοφρενής on Πέμπτη, Ιανουαρίου 28, 2010 6:18:00 μ.μ.

ναι, συμμαθήτρια του Βίκτωρ.
αυτός αντέγραφε από μένα

( κακίεζ )

Ανώνυμος on Πέμπτη, Ιανουαρίου 28, 2010 10:31:00 μ.μ.

Τα αλογα θα ειναι η επομενη μοδα των νοικοκυραίωνε μετα τα suv.
"Καβαλα παει στο Φαληρο , καβάλα στη Γλυφάδα"

Παραλογος

Ανώνυμος on Παρασκευή, Ιανουαρίου 29, 2010 12:00:00 μ.μ.

πες το με ένα καβαλέτο

πρτφ

Δημοσίευση σχολίου

Για πες

ΣΑΚΑΤΕΜΕΝΟΙ Αναγνώστες

ΤΟΥΡΛΟΥΜΠΟΥΚΙ

+Επιτέλους διακοπές
+Το αερόστατο
+Πέραμα
+Αναρχία
+Χόμλες
+Νεκρόπολη
+Παλαιστίνη
+Φόβος θανάτου
+Ο σπυ.
+Packman
+Ελεύθερη ώρα
+Ξεχασμένη φωτογραφία
+Θάλασσα
+Στον οδοντίατρο
+Ποσάδας
+Ότι λέω δε το είπα
+Εγώ κι εσύ
+Η τέχνη του δρόμου
+Debate
+H ψυχραιμία είναι ενοχή
+Καρέ της δευτέρας
+Τζόβενο
+Άγιος Παντελεήμονας
+Πρακτέο
+Κράτος εσπρέσσο
+Μαρκογιαννάκης
+Κοράνι
+Θάνατος στο στόμα
+CULT
+Κουκουλονόμος
+Ήρωες
+Λόρδος Μπάυρον
+Φρούτα του δάσους
+Σκαραμαγκά
+Ρουστίκ
+Άνοιξη
+Η γραφή σε 100 χρόνια
+Προυστ
+Μια ονείρωξη: καταξίωση
+Θήλυ
+Θήλυ Νο2
+Μανιφέστο εντομολογίας
+Κατερίνα Γώγου
+Θεωρία
+220.000 φύλλα
+Σκάει ο τζίτζικάς;
+Πνίγεται ο κροκόδειλος;
+Αναρχικός ή κράτος
+Παράξενο πρωινό
+Λετρισμός
+Νόμος
+Η φυσική του φασισμού
+Εδώ παπάς, εκεί παπάς
+Το κράτος είναι ο έλγιν
+Οικονομοκρατία
+Μονμάρτη
+Μπουκόφσκι
+Ουροβόρος όφις
+Ποίηση δωματίου
+Το χελιδόνι
+Χαλεπάς
+Πνευματικά δικαιώματα
+Γροθιά προς τα πάνω
+Φαιό
+Τα μυρμήγκια
+Δύο ξένοι στην ίδια πόλη
+Έχεις διδακτορικό;
+Καγιέν στις φλόγες
+H αυτοκτονία μου
+Ασφαλίτης
+Άγδιστις
+Ποιητής
+Το κλεφτρόνι
+Κ. Βήτα
+Άσπονδος
+Σύνδρομο Stendhal
+Πτέρυγα σκαρπαλέζου
+Παπανδρέου
+Το τέλος της γης
+Μίροσλαβ σωτηρίου
+Φίλα με
+Ηδονή
+Υπουργείο ηδονής
+Ακομπανιαμέντο
+Προικοσύμφωνη εξουσία
+Διάβολος
+Ο δρίτσας στη βουλή
+Καμράν ατίφ
+Nikolla todi
+Αχελώος
+Φιγούρα θανάτου
+Ελάφι κι ιστορία
+Το τηλεφώνημα
+Το απροσδόκητο
+Coltrane
+Πάντειο
+Ο αρχηγός
+Αντάρτικο
+Ακυβέρνητος κάμπος
+Ε75
+Θέλω να φύγω
+Βοβοτάδες
+Εισπρακτικές εταιρίες
+Levi-strauss
+Τλούπας
+Μυστικός δείπνος
+Σουλφαμιδόσκονη
+Ο συλλέκτης
+Αλέκτορας
+Μαμά δύση
+Μίλαν
+Λιανοκλάδι
+Ο κούνελος
+Μαριάννα βαρδινογιάννη
+Δικαστήρια Πειραιά
+Ρεσάλτο
+Βι.πε. λαμίας
+Μετα-ορισμοί
+Τετράποδος βούδας
+Το πείραμα
+Image
+Hit counter
+Mη φεύγεις
+Ασέξουαλ
+Τρίπτυχο
+Ακομινάτου
+Τεφλόν
+Βοnano
+Mentos
+Καυτερή πιπεριά
+Το παράλογο
+Μοναξιά
+Παλαιοκώστας
+Parking λιβανάτες
+Ταξίδι ακριβείας
+Τίτλοι ειδήσεων
+Λίμνη πλαστήρα
+Η διπλανή πόρτα
+History channel
+Βανδαλισμός
+Τζαζ
+Oικογενειακά δαιμόνια
+Ρίτσος
+Βαγδάτη

:

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ: ΚΑΛΕΣΜΑ
KAI O ΠΟΛΕΜΟΣ ΜΟΛΙΣ ΞΕΚΙΝΗΣΕ: ΔΕΣ ΤΟ

ΦΑΕ ΤΟΥΣ ΑΣΤΟΥΣ

ο χάος

ΠΟΙΟΣ ΕΙΣΑΙ ΣΥ ΡΕ ΜΠΑΣΤΑΡΔΕ;

ΕΙΣΑΙ ΓΙΑ ENA MOYΣΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ PUNK ΤΩΝ ΒΑΛΚΑΝΙΩΝ; ΠΑΤΑ ΕΔΩ