ΤΑΞΙΔΙ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ

2.2.10 / /

Νομίζω πως πρέπει να έχουν περάσει γύρω στα 9 χρόνια από τότε που μου γεννήθηκε η απλή επιθυμία να φωτογραφίσω ένα συγκεκριμένο σημείο κοντά στο λιμάνι του Πειραιά. Μέσα στο διάστημα αυτό στη ζωή μου συνέβησαν πολλά διότι πολύ απλά έτσι ΕΠΡΕΠΕ να συμβούν και γι’ αυτό ακριβώς κατά βάθος δε συνέβη τίποτα.


Απ’ το σημείο αυτό περνούσα συχνά και κάθε φορά έλεγα να θυμηθώ όταν ξαναπεράσω να βαστώ οπωσδήποτε μαζί μου τη φωτογραφική -αλλά ποτέ δεν έγινε. Εδώ που τα λέμε, δε φημίζομαι και για τη συνέπεια μου. Για την ακρίβεια, την αστείρευτη αναβλητικότητα μου την ερμηνεύω ως μία έμφυτη παραίτηση διαρκείας από τη ζωή, τουλάχιστον μέχρι τη διοργάνωση της επόμενης πορείας στο κέντρο. Συγνώμη αν στεναχωρώ κάποιους.


Ίσως όμως καθυστερούσα τη φωτογραφία και σκόπιμα. Τώρα που το σκέφτομαι δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που καθυστερώ να διαβάσω ένα αγαπημένο βιβλίο ή να συναντήσω ένα παλιό φίλο. Περίεργο, αλλά νιώθω πως όσο δε διαβάζω το αγαπημένο βιβλίο ή δε συναντώ το παλιό φίλο τόσο περισσότερο κουράγιο κι αφορμή βρίσκω για να συνεχίσω να υπάρχω μέσα στο ζόφο μου. Έχω ας πούμε κάτι να περιμένω, και το πιστεύω: η λεπτομέρεια της ευχαρίστησης βαστάει τους ανθρώπους στη ζωή:


Να ελπίζεις πως ίσως κάποτε θα θυμηθείς

να φωτογραφίσεις κάτι που επιθυμείς.


Πόσο αόριστη ακούγεται η πρόταση για να καταφέρει να συμπυκνώσει μια ολόκληρη ζήση;



Ετικέτες

14 σχόλια:

Comment by χ.ζ. on Τρίτη, Φεβρουαρίου 02, 2010 9:50:00 μ.μ.

σημασία έχει ότι όταν αραιά και πού η ελπίδα τύχει να επιβεβαιωθεί, η φράση πατάει και πιο καλά στα πόδια της...
Ωραία φωτογραφία...ωρίμασε πολλά χρόνια.:)

Ανώνυμος on Τετάρτη, Φεβρουαρίου 03, 2010 7:42:00 π.μ.

ναι.. έχει και η ανοργανωσιά τα θεμέλια της. κι η photo εντάξει, δεν είναι κάτι το εντυπωσιακό αλλά κρατάει λίγο από τις γειτονιές των κουτσαβάκηδων, κάτι από την ατμόσφαιρα της τρούμπας, σε προδιαθέτει για την επερχόμενη νεοελληνική σαπίλα.

πρτφ

Ανώνυμος on Τετάρτη, Φεβρουαρίου 03, 2010 8:45:00 π.μ.

Είναι από τα σημεία της πόλης που για κάποιο παράξενο σχεδόν νοσηρό λόγο το αγαπώ πολύ. Ήταν κάποτε φυλακές εκεί, έτσι έχω ακούσει και τι βάσανο πραγματικό βάσανο καθηλωμένος πίσω απ' αυτούς τους τοίχους ν' ακούς τα τρένα να περνούν , να ταξιδεύουν. Να σου πω λοιπόν πως τέτοιους δρόμους φαντάζομαι πως έχει ο παράδεισος..Δρόμους που θυμίζουν το γκρίζο χρώμα της ζωής των φτωχών , το σκοτεινό των ανένταχτων, τέτοια χρώματα έχει η καθημερινότητα στις περισσότερες γειτονιές.Αυτά τα χαλάσματα μυρίζουν ζωή.

Comment by The Motorcycle boy on Τετάρτη, Φεβρουαρίου 03, 2010 10:14:00 π.μ.

Το ξέρω το μέρος, αλλά αμάν εσείς οι κουλτουριάρηδες με την αποθέωση της αναβλητικότητας λόγω παραίτησης από τη ζωή! Αφού όλοι ξέρουμε οτι ο μοναδικός τρόπος παραίτησης από τη ζωή είναι το "9 με 5" και η πολυασχολία!

Άντε -όλα δικά σας τα θέλετε!

Ανώνυμος on Τετάρτη, Φεβρουαρίου 03, 2010 10:27:00 π.μ.

Στο βάθος της φωτογραφίας υπάρχει μια στροφή...Ίσως η λήψη αυτή να σηματοδοτεί τη συνέπεια που όταν έρχεται εκεί που δεν την περιμένεις, είναι τελικά ανατρεπτική.Ζήσε τη, γιατί συθέμελα θα νοιώσεις ''αντάρτικα'' συναισθήματα.

Ανώνυμος on Τετάρτη, Φεβρουαρίου 03, 2010 1:57:00 μ.μ.

κάπου διάβασα πως ο adorno ορίζει κάθε έργο τέχνης ως ένα έγκλημα που δε διαπράχθηκε. που ξέρεις, ίσως οι φωτογραφικές έχουν τελικά ενσωματωμένους γεμιστήρες.

μότορ, δυο λόγοι υπάρχουν για να ξέρεις το μέρος. α)έχει καλό σουβλάκι στη στροφή. β) τραβιόσουνα με καμία από τα δυτικά. πες τα όλα.

πρτφ

Comment by xouxouxou on Τετάρτη, Φεβρουαρίου 03, 2010 2:57:00 μ.μ.

poor ol' AlfaKappa dead and gone
no one left to sing her song....

*AK: Anna Karenina, of course...

________________________________

η φωτο συν το κλάμα του εμιγκράντου κάνουνε βαρύ πιλάφι.
να μας πει ο ματοσακός πάραυτα που τα τρώει τα σουβλάκια να φτιάξουμε κι εμείς στομάχι.

έχει πλάκα το 9 με 5, γιατί εδώ στο πόλαντ που όλοι αποτάσσονται πλέον τον κομμουνιζμός (αποταξάμενος ρε σε λέω!) χτυπάνε κάτι βάρδιες 8 με 8 που δε σε λέω τίποτα.
παραίτηση κι από την ίδια τη διάθεση για παραίτηση, μόνη επιλογή το κανάλι της τηλεόρασης μετά την επιστροφή στο σπίτι.
_______________________

θέλω μια φωτογραφική με γεμιστήρες, για να κάνω ένα ρημέικ αυτού του παλιού φιλμ:
http://kapodistriako.uoa.gr/stories/102_co_01/nomos_plaisio.jpg

Ανώνυμος on Τετάρτη, Φεβρουαρίου 03, 2010 7:28:00 μ.μ.

παραίτηση από τη παραίτηση είναι
σα να κολλάς γρίπη από τη γρίπη σου;

πρτφ

Comment by The Motorcycle boy on Πέμπτη, Φεβρουαρίου 04, 2010 9:27:00 π.μ.

Υπάρχει και τρίτος λόγος σύντροφε: Το συγκεκριμένο μέρος ήταν για χρόνια αναγνωρισμένος, από τη Συνθήκη του Ραμσάρ, κυνηγότοπος -στήναμε ξώβεργες για χανούμια ή βάζελους εκεί πέρα.

Comment by ναυτίλος on Πέμπτη, Φεβρουαρίου 04, 2010 2:53:00 μ.μ.

Θαυμάσια φωτογραφία και εξαιρετικός ο υπότιτλός της!
Για χρόνια όποτε τύχαινε να περάσω απ' αυτό το μέρος (Πειραιώτης γαρ) στεκόμουν και το χάζευα για ώρα. Νομίζω μάλιστα πως όταν ήμουν φοιτητής το είχα φωτογραφίσει κιόλας. Μάλλον θα στη δανειστώ...

Ανώνυμος on Πέμπτη, Φεβρουαρίου 04, 2010 4:48:00 μ.μ.

Αν ανοίξει το κάδρο, θα δούμε αριστερά μαγαζάκια με εργατικές φόρμες και δεξιά σουβλατζίδικα. Πιστεύω ότι έτσι εκτιμάται καλύτερα η εν λόγω τρενοσχισμή, ως στενή διέξοδος του ματιού και της φαντασίας από τον αστικό διάκοσμο- παρόλο που λίγο παρακάτω το μάτι μπορεί να συναντήσει τη θάλασσα.
Πολύ μελαγχόλησα με το πόστ σουρού. δίπλα στις ράγες υπήρχε μπυραρία, μικρή και συνήθως άδεια, που έμενε ανοιχτή μέχρι αργά και πηγαίναμε με τα πόδια από την αμφιάλη στο λύκειο. για κανά δυο χρόνια (τα πέριξ των πανελληνίων) δεν υπήρχε για μας καλύτερο σημείο απ' αυτό (καλά οκ, και το λιμανάκι ίσως, με την πιασάρικη αντίθεση τεράστιο φουγάρο-μικρή ψαρόβαρκα και αρούρια να ισορροπούν θεαματικά στα σκοινιά από τις βάρκες). Πριν κανένα μήνα περνώντας παρατήρησα πως έγινε φαγάδικο.

Ανώνυμος on Πέμπτη, Φεβρουαρίου 04, 2010 6:43:00 μ.μ.

ώστε στο φότο φίνις εμφανίστηκαν του λιμανιού οι μπλόγκερς.

χάζι δε λες τίποτα ναυτίλε.. από τις λίγες ιστορίες της πόλης που έχουν ακόμη στόμα και λεν δυο κουβέντες. γιατί κατά τα άλλα μουγκαμάρα και φαγάδικα που λέει και ο ανώνυμος
αλλά τα αρούρια να ισορροπούν θεαματικά στα σκοινιά, έ αυτό θα το θυμάμαι.

υγ: μότορ είσαι κάφρος.

πρτφ

Comment by The Motorcycle boy on Παρασκευή, Φεβρουαρίου 05, 2010 9:04:00 π.μ.

Όχι κάφρος βρε παιδί μου -γάβρος! Ιδεολόγος κιόλας, αγωνιστής για τα ιδανικά μου -"Θρύλος, θρησκεία, τρομο-κρα-τία"

Comment by redblackzofos on Παρασκευή, Φεβρουαρίου 12, 2010 12:49:00 π.μ.

Εδώ και κάποιον καιρό (λίγο μετά τον ασύλληπτο δεκέμβρη που γνωριστήκαμε για την ακρίβεια) παρακολουθώ αραιά και που το blog σου. Το «αραιά και που» οφείλεται όχι σε αδιαφορία (το αντίθετο, μου φαίνεται από τα καλύτερα προσωπικά blogs) αλλά στο ότι γενικώς δεν το πολυέχω με το ίντερνετ σε σημείο να μου σπάει πολλές φορές τα νεύρα. Κι όλα αυτά παρότι είμαι μάλλον ο συχνότερος κειμενογράφος-σχολιογράφος σε ένα συλλογικό blog που συμμετέχω.
Κατ' επέκταση δεν είχα νιώσει μέχρι σήμερα την επιθυμία να σου στείλω κάποιο μήνυμα, να σχολιάσω κάποια καταχώρηση σου, να συμμετέχω σε κάποιο ηλεκτρονικό διάλογο.
Ωστόσο, σήμερα που είδα αυτή σου την καταχώρηση και την φωτογραφία και παρακολουθώντας τα σχόλια που τη συνοδεύουν διαπίστωσα ότι μάλλον κανείς/καμία δεν έχει υπόψη του/της μια πιο παλιά ιστορία αυτής της γέφυρας... κάπου εκεί στο μεσοπόλεμο, λίγο μετά που σε όλη την ακτογραμμή από το λιμάνι του Πειραιά και τον μώλο της Δραπετσώνας μέχρι το Ικόνιο ο Σαρωνικός ξέβραζε χιλιάδες μικρασιατών προσφύγων.
Οι ιστορίες που μας εξιστόρησαν οι γιαγιάδες και οι παππούδες μας, η επίσημη -δεξιά και σοσιαλίζουσα- ιστοριογραφία και οι αριστερές προσεγγίσεις για την ιστορία των περιοχών όλες αποσιωπούν (ενσυνείδητα κατά τη γνώμη μου) την τραγικότητα της συγκεκριμένης γέφυρας. Θέλεις να είναι το "ένοχο μυστικό του χωριού" και η κρυψίνοια που το περιβάλει; Θέλεις να είναι η βαθιά ριζωμένη πατριαρχία και ο κοινωνικός συντηρητισμός που καλλιεργεί; Θέλεις να είναι η προκρούστεια "ταξική ματιά" της ιστορίας; Μάλλον λίγο απ' όλα. Πάντως ένα πέπλο σιωπής καλύπτει το δράμα δεκάδων γυναικών που έχουν πηδήξει από τη συγκεκριμένη γέφυρα αγκαλιάζοντας το κενό και αφήνοντας τον τελευταίο τους λυγμό στις ράγες. Νεαρές προσφυγοπούλες, στιγματισμένες και δακτυλοδεικτούμενες μέσα στις φτωχογειτονιές γιατί η ανέχεια κι η απόγνωση τις είχε εξωθήσει να εκδίδονται στη γνωστή Τρούμπα του Πειραιά. Κι όμως ούτε μια αράδα γι' αυτές. Γιατί; Μα γιατί ήταν οι μιαρές, οι πουτάνες. Αντιθέτως, πολλές αράδες και πολλά τραγουδάκια έχουν γραφτεί για τα κουτσαβάκια, τους μάγκες και τους μόρτες (που για να λέμε την αλήθεια τουλάχιστον οι μισοί από αυτούς ήταν ολίγον -ή εντελώς- νταβατζήδες, πρεζέμποροι και ρουφιάνοι της αστυνομίας -βασικός λόγος που απεχθάνομαι τα περισσότερα ρεμπέτικα με την ατμόσφαιρα που αποπνέουν).
Μια βαθιά υπόκλιση σε όλα αυτά τα κορίτσια -όχι μόνο του τότε μα και του σήμερα- που με τίμημα τη ζωή τους ξεπληρώνουν την ασχήμια αυτής της κοινωνίας. Επίλογος... καληνύχτα.

Δημοσίευση σχολίου

Για πες

ΣΑΚΑΤΕΜΕΝΟΙ Αναγνώστες

ΤΟΥΡΛΟΥΜΠΟΥΚΙ

+Επιτέλους διακοπές
+Το αερόστατο
+Πέραμα
+Αναρχία
+Χόμλες
+Νεκρόπολη
+Παλαιστίνη
+Φόβος θανάτου
+Ο σπυ.
+Packman
+Ελεύθερη ώρα
+Ξεχασμένη φωτογραφία
+Θάλασσα
+Στον οδοντίατρο
+Ποσάδας
+Ότι λέω δε το είπα
+Εγώ κι εσύ
+Η τέχνη του δρόμου
+Debate
+H ψυχραιμία είναι ενοχή
+Καρέ της δευτέρας
+Τζόβενο
+Άγιος Παντελεήμονας
+Πρακτέο
+Κράτος εσπρέσσο
+Μαρκογιαννάκης
+Κοράνι
+Θάνατος στο στόμα
+CULT
+Κουκουλονόμος
+Ήρωες
+Λόρδος Μπάυρον
+Φρούτα του δάσους
+Σκαραμαγκά
+Ρουστίκ
+Άνοιξη
+Η γραφή σε 100 χρόνια
+Προυστ
+Μια ονείρωξη: καταξίωση
+Θήλυ
+Θήλυ Νο2
+Μανιφέστο εντομολογίας
+Κατερίνα Γώγου
+Θεωρία
+220.000 φύλλα
+Σκάει ο τζίτζικάς;
+Πνίγεται ο κροκόδειλος;
+Αναρχικός ή κράτος
+Παράξενο πρωινό
+Λετρισμός
+Νόμος
+Η φυσική του φασισμού
+Εδώ παπάς, εκεί παπάς
+Το κράτος είναι ο έλγιν
+Οικονομοκρατία
+Μονμάρτη
+Μπουκόφσκι
+Ουροβόρος όφις
+Ποίηση δωματίου
+Το χελιδόνι
+Χαλεπάς
+Πνευματικά δικαιώματα
+Γροθιά προς τα πάνω
+Φαιό
+Τα μυρμήγκια
+Δύο ξένοι στην ίδια πόλη
+Έχεις διδακτορικό;
+Καγιέν στις φλόγες
+H αυτοκτονία μου
+Ασφαλίτης
+Άγδιστις
+Ποιητής
+Το κλεφτρόνι
+Κ. Βήτα
+Άσπονδος
+Σύνδρομο Stendhal
+Πτέρυγα σκαρπαλέζου
+Παπανδρέου
+Το τέλος της γης
+Μίροσλαβ σωτηρίου
+Φίλα με
+Ηδονή
+Υπουργείο ηδονής
+Ακομπανιαμέντο
+Προικοσύμφωνη εξουσία
+Διάβολος
+Ο δρίτσας στη βουλή
+Καμράν ατίφ
+Nikolla todi
+Αχελώος
+Φιγούρα θανάτου
+Ελάφι κι ιστορία
+Το τηλεφώνημα
+Το απροσδόκητο
+Coltrane
+Πάντειο
+Ο αρχηγός
+Αντάρτικο
+Ακυβέρνητος κάμπος
+Ε75
+Θέλω να φύγω
+Βοβοτάδες
+Εισπρακτικές εταιρίες
+Levi-strauss
+Τλούπας
+Μυστικός δείπνος
+Σουλφαμιδόσκονη
+Ο συλλέκτης
+Αλέκτορας
+Μαμά δύση
+Μίλαν
+Λιανοκλάδι
+Ο κούνελος
+Μαριάννα βαρδινογιάννη
+Δικαστήρια Πειραιά
+Ρεσάλτο
+Βι.πε. λαμίας
+Μετα-ορισμοί
+Τετράποδος βούδας
+Το πείραμα
+Image
+Hit counter
+Mη φεύγεις
+Ασέξουαλ
+Τρίπτυχο
+Ακομινάτου
+Τεφλόν
+Βοnano
+Mentos
+Καυτερή πιπεριά
+Το παράλογο
+Μοναξιά
+Παλαιοκώστας
+Parking λιβανάτες
+Ταξίδι ακριβείας
+Τίτλοι ειδήσεων
+Λίμνη πλαστήρα
+Η διπλανή πόρτα
+History channel
+Βανδαλισμός
+Τζαζ
+Oικογενειακά δαιμόνια
+Ρίτσος
+Βαγδάτη

:

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ: ΚΑΛΕΣΜΑ
KAI O ΠΟΛΕΜΟΣ ΜΟΛΙΣ ΞΕΚΙΝΗΣΕ: ΔΕΣ ΤΟ

ΦΑΕ ΤΟΥΣ ΑΣΤΟΥΣ

ο χάος

ΠΟΙΟΣ ΕΙΣΑΙ ΣΥ ΡΕ ΜΠΑΣΤΑΡΔΕ;

ΕΙΣΑΙ ΓΙΑ ENA MOYΣΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ PUNK ΤΩΝ ΒΑΛΚΑΝΙΩΝ; ΠΑΤΑ ΕΔΩ