ΜΕΝΕΙ ΟΜΩΣ ΑΚΟΜΑ ΕΝΑ ΠΕΙΣΜΑ

20.3.10 / /

1. Σ’ ένα από τα μοντέρνα έντυπα της κυριαρχίας, εκεί όπου ο καπιταλισμός εμφανίζεται με την πιο μαφιόζικη μορφή του κι εννοώ τα free press, ο γνωστός τραγουδοποιός Χάρης Κατσιμίχας έδωσε συνέντευξη. Δύο από τις τελευταίες ερωτήσεις και απαντήσεις της συνέντευξης είναι οι εξής:


Τελευταία υπάρχει έντονη συζήτηση για το θέμα των μεταναστών. Η άποψη σου;

Οι μη νόμιμοι να φύγουν αύριο το πρωί!


Δεν τσαντίζεσαι που υπάρχουν περιοχές στην Αθήνα στις οποίες φοβάται κανείς να περπατήσει μόλις σκοτεινιάσει;

Εννοείται [..] Να έρθουν οι άνθρωποι –οι νόμιμοι εννοείται, αλλά είναι και οι νόμιμοι πολλοί. Θα το καταλάβουμε αυτό; Και επειδή το λέει ο Καρατζαφέρης που είναι ακροδεξιός πάει να πει ότι λέει ψέματα;


2. Ο εργάτης Κ. λέει: «Κάθε τέταρτο, κάθε μισή ώρα έλεγα ότι η μηχανή δεν είναι εντάξει. Μια φορά, η πρέσα σταμάτησε πολύ ψηλά, την άλλη φορά κατέβηκε πολύ κάτω. Αυτό απαγορεύεται. Δυο μέρες πριν, ένας Γερμανός που η μηχανή του είχε μικρή μόνο απόκλιση, φώναξε τον ρυθμιστή κι έσβησε τη μηχανή. Έτσι έγινε αυτό που φοβόμουνα. Η πρέσα κατέβηκε, τράβηξα το χέρι μου, αλλά δεν μπόρεσα να το ελευθερώσω. Λίγο πάνω από τον καρπό μου το είχε πιάσει η μηχανή, το σημείο της πίεσης δεν ήταν πάνω απ’ ότι ένα μολύβι. Φώναξα ένα συνάδελφο και του είπα ‘Φωνάξτε τον κλειδαρά και τον ρυθμιστή’, ήμουν πολύ ήρεμος, είχα τις αισθήσεις μου. Τους έφερε κι αυτοί άρχισαν ‘Τί τρέχει; Τι τρέχει;’, κι εγώ είπα, ‘Να, κοίτα, άνοιξε η μηχανή’, αλλά αυτός κάνει λάθος, τη γυρνάει ανάποδα, κι η μηχανή πιέζει με ακόμη περισσότερη δύναμη το χέρι μου, κι αυτός είδηση δε παίρνει, αν δεν φώναζα, θα μου είχε κόψει τελείως το χέρι. Απλώς, τη γύρισε ανάποδα. Μόνο όταν έβαλα τις φωνές, άνοιξαν τη μηχανή και μπόρεσα να τραβήξω το χέρι μου. Δεν καταλαβαίνω, τρεις άλλες μηχανές, ίδιες, πανέτοιμες, στεκόντουσαν εκεί χωρίς να τις δουλεύει κανείς, κι εμένα με ανάγκαζαν να δουλεύω στη χαλασμένη. Μήπως ήθελαν να συμβεί κανένα ατύχημα, μήπως είχαν πολλούς Έλληνες;

Το χέρι μου δεν έσταξε αίμα. Πήγα στο ιατρείο, κι ο γιατρός με πήγε ύστερα με ασθενοφόρο στο νοσοκομείο Γιόζεφ. Πρώτα μου έβγαλαν ακτίνες και μετά μ’ άφησαν να περιμένω δύο ώρες. Ρώτησα τους γιατρούς τι είχε συμβεί στο χέρι μου. Γύρω στη μία και μισή ήρθε ένας νεαρός γιατρός με σκούρα μαλλιά και γυαλιά, κρατώντας μια ακτινογραφία. Το είδα, ήταν το δικό μου χέρι. Ρώτησα αν ήταν το χέρι μου και τι είχε πάθει. ‘Ήρεμα, μην εκνευρίζεσαι’. Δυο μέρες αργότερα έμαθα ότι πάει το χέρι μου. Όταν το Σάββατο ήρθε να με δει στο νοσοκομείο ένας συνάδελφος, νόμιζα ότι το χέρι μου ήταν ακόμα στη θέση του. Γιατί το έκανε αυτό ο γιατρός χωρίς να με ρωτήσει, ας ρωτούσε τουλάχιστον τη γυναίκα μου, που περίμενε απέξω. Δούλος είμαι; Αργότερα πήγα σε ειδικούς γιατρούς στη Φρανκφούρτη. Αυτοί είπαν ότι σε τέτοιου είδους τραυματισμούς δεν κόβουνε ποτέ το χέρι.

Ξέρω κι άλλους Έλληνες που έπαθαν ατυχήματα στα δάχτυλα και μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο Γιόζεφ για να ακρωτηριαστούν, είπαν ‘όχι’ και πήγαν αλλού. Και σήμερα έχουν ακόμα τα δάχτυλά τους. Τουλάχιστον αυτούς τους ρωτούσαν πριν. Λες κι είμαστε στον πόλεμο, τότε που έτρωγες μια σφαίρα και κανείς δεν ασχολιόταν να εκμεταλλευτεί την τελευταία δυνατότητα, απλά τσακ, σου έκοβαν το χέρι ή το πόδι».


Η ιστορία αναδημοσιεύθηκε στο κινηματικό έντυπο R.E.D, τεύχος 5, Αθήνα, Φλεβάρης 2000. Προέρχεται από το βιβλίο του Γκίντερ Βάλραφ, δημοσιογράφου που δούλεψε ως εργάτης σε γερμανικά εργοστάσια κάπου στη δεκαετία του 70’. (‘Αποκαλύψεις’, εκδόσεις Μαύρη Λίστα, Αθήνα, 1999). Ο τόπος είναι το γραφείο προσωπικού και η νότια πτέρυγα του εργοστασίου Φίχτελ και Ζακς Α.Ε. στο Σβάινφουρτ της Βαυαρίας.

3. Συμπτωματικά, την ίδια χρονική περίοδο στη Δυτική Γερμανία, ο Χάρης Κατσιμίχας ήταν μετανάστης. Νόμιμος πάντα, μη παρεξηγηθώ.


Ετικέτες ,

13 σχόλια:

Comment by Ερωτευμένη Σχιζοφρενής on Σάββατο, Μαρτίου 20, 2010 6:19:00 μ.μ.

Αυτά συμβαίνουν όταν τραγουδάς το "για ένα κομμάτι ψωμί" και γυρίζοντας σπίτι τρως pain d'Espagne.

Ανώνυμος on Σάββατο, Μαρτίου 20, 2010 7:21:00 μ.μ.

Κρατάω το δεύτερο κομμάτι που σπάει κόκκαλα (δεν έχω διάθεση για μπλακ χιούμορ). όσον αφορά το κατσιμίξα πρέπει επιτέλους να σταματήσουμε να ασχολούμαστε με την κάθε μαλακία-σόφισμα του κάθε διάσημου-διανοούμενου κτλ.

Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥΣ ΕΧΕΙ ΠΕΡΑΣΕΙ.ΕΡΧΕΤΑΙ Ο ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ ΚΑΙΡΟΣ.

strange avenger

Comment by The Motorcycle boy on Σάββατο, Μαρτίου 20, 2010 8:13:00 μ.μ.

Ρε πλάκα μου κάνεις; Διάβαζα τόση ώρα για τον Κατσιμίχα! Τον Ρίτα Ριτάκι ρόκερ;
Ο Κατσιμίχας κι ο κάθε κατσιμίχας (Θεοδωράκης, Σαββόπουλος, Νταλάρας, ξέρω 'γω...) έχει ένα αντισταστιακό σπιτάκι με πλακόστρωτο απέξω και λογικό είναι να ενοχλείται από τους μαυριδερούς που απλώνουν κουρελούδες στα σκαλοπάτια του. Πως θα φέρει έναν άνθρωπο; Πως θα φέρει έναν μεσίτη αν αποφασίσει να το πουλήσει και να πάρει μια βίλα στο Πήλιο όταν τον καλέσει η επανάσταση; Θέλω να πω οτι έχουν απόλυτο δίκιο όλοι αυτοί να μιλάνε έτσι -η θέση τους είναι στην πρετ α πορτέ ελίτ των ευκατάστατων διανοούμενων, άρα απέναντι από τον πολύ κόσμο.

Υ.Γ.: Κι ο Κατσιμίχας μετανάστης κι ο Παπανδρέου μετανάστης -τι στον πούτσο φταίξαμε και γυρίσανε πίσω ρε γαμώτο...

Ανώνυμος on Κυριακή, Μαρτίου 21, 2010 1:41:00 π.μ.

εντωμεταξύ επί μια βδομάδα, σε μια περίοδο μουσικής χαλαρώτητας, άκουγα στο αμάξι ένα cd τους. κι η συνέντευξη ήρθε σα κατραπακιά.
τί θέλω και διαβάζω athens voice που και που, αφου σε καλό δε βγαίνει: πήξαμε στις προδοσίες του ανεκτικού φαντασιακού μας. ας το τσιτώσουμε λίγο ακόμα.

πρτφ

Comment by The Motorcycle boy on Κυριακή, Μαρτίου 21, 2010 10:10:00 π.μ.

Ε, τότε δεν φταίει ο Κατσιμίχας -φταις εσύ που ακούς τα σιντί τους. Ιμιτασιόν κλάψα για την κακούργα κοινωνία και "βιάσανε οι ποινικοί τον έφηβο το Φάνη" -ρε τους ποινικούς! Πάντως τώρα το κομμάτι μπορεί και να γίνει "βιάσαν οι Πακιστανοί τον έφηβο το Φάνη" μπας και τους καλέσουν σε κάνα φεστιβάλ της Λάος Οδηγητή.

Ανώνυμος on Κυριακή, Μαρτίου 21, 2010 5:57:00 μ.μ.

μη του βάζεις ιδέες επανεκτέλεσης..
κι εντάξει λιθοβολήστε με.
θα το δεχτώ.

πρτφ

Comment by xouxouxou on Κυριακή, Μαρτίου 21, 2010 8:12:00 μ.μ.

ο αναμάρτητος πρώτος τη λίθο βαλέτω κτλ
γεια σου χριστέ, έβγαλες σουξέ τελικά.

Comment by The Motorcycle boy on Δευτέρα, Μαρτίου 22, 2010 10:29:00 π.μ.

Όχι μωρέ -τι να λιθοβολήσω; Το λέει κι ο Ξουξού, ο έχων πρόχειρη σφεντόνα πρώτος τον λίθο λαβέτω...

Φταίει απλά οτι είσαι νέο παιδί και δεν τα (τους) ξέρεις.

Comment by xouxouxou on Δευτέρα, Μαρτίου 22, 2010 11:22:00 π.μ.

πάλι μαλάκωσες ματοσακέ.
στην πυρά ρε, στην πυρά, άκους εκεί κατσιμίχα!

προχθές εκί που τά πινα με κάποιον κολλητό μου, ο ύμνος της μιζέριας και της κακομοιριάς, μαζί με κείνο το μην ξαναρθείς απ τη δουλειά δεν το αντέχω, δε θυμάμαι ποιανού.

Comment by The Motorcycle boy on Δευτέρα, Μαρτίου 22, 2010 6:47:00 μ.μ.

Ίσα ρε κοπρίτη μη σου μουντάρω -αυτά τα δυο που λες είναι του Ζιώγαλα! Ωραίος άτομος και συμπαθητικά σαχλοτραγουδάκια "χάνω το χρώμα μου, το αίμα μου παγώνει/ κάτι με σπρώχνει να σου ρίξω μια μπουνιά" -υπέροχος στίχος!

Υ.Γ.: Ή μπορεί και να είναι εντελώς μαλακίες, αλλά τα άκουγα πιτσιρικάς την εποχή της φανατίλας όπου οτιδήποτε δεν είχε μπουζούκι μέσα ήταν "δικό μας" και το στηρίζαμε. Καμιά σχέση με Κατσιμιχαίους πάντως -αυτοί ήρθαν στην άνθηση του "ελληνικού ροκ" μαζί με τον Μυτόγκα, το Μπουλά, την αρκούδα το Γιοκαρίνη και τον μικρό Μικρούτσικο.

Comment by The Motorcycle boy on Δευτέρα, Μαρτίου 22, 2010 6:50:00 μ.μ.

Όλο το ξεχνάω και είναι σχετικό με το ποστ: όντως υπάρχουν περιοχές στην Αθήνα που φοβάται κανείς να περπατήσει μόλις σκοτεινιάσει -μια από αυτές είναι το Κεφαλάρι. Ψάχναμε ένα σπίτι που ήμασταν καλεσμένοι και πετάγονταν οι μούρες των μυστικών φρουρών από τα φιμέ αμάξια στα σκοτεινά δρομάκια -πολύς τρόμος αδερφάκι!

Comment by xouxouxou on Δευτέρα, Μαρτίου 22, 2010 11:02:00 μ.μ.

βοήθεια χριστιανοί....

Comment by xouxouxou on Τρίτη, Μαρτίου 23, 2010 12:07:00 π.μ.

...κι επειδή πολύ ασχοληθήκαμε με το 1. ας πούμε τουλάχιστον ότι το 2. δε σηκώνει σχόλιο, ε;

...

ουδέν σχόλιον.

μόνο οργή.

Δημοσίευση σχολίου

Για πες

ΣΑΚΑΤΕΜΕΝΟΙ Αναγνώστες

ΤΟΥΡΛΟΥΜΠΟΥΚΙ

+Επιτέλους διακοπές
+Το αερόστατο
+Πέραμα
+Αναρχία
+Χόμλες
+Νεκρόπολη
+Παλαιστίνη
+Φόβος θανάτου
+Ο σπυ.
+Packman
+Ελεύθερη ώρα
+Ξεχασμένη φωτογραφία
+Θάλασσα
+Στον οδοντίατρο
+Ποσάδας
+Ότι λέω δε το είπα
+Εγώ κι εσύ
+Η τέχνη του δρόμου
+Debate
+H ψυχραιμία είναι ενοχή
+Καρέ της δευτέρας
+Τζόβενο
+Άγιος Παντελεήμονας
+Πρακτέο
+Κράτος εσπρέσσο
+Μαρκογιαννάκης
+Κοράνι
+Θάνατος στο στόμα
+CULT
+Κουκουλονόμος
+Ήρωες
+Λόρδος Μπάυρον
+Φρούτα του δάσους
+Σκαραμαγκά
+Ρουστίκ
+Άνοιξη
+Η γραφή σε 100 χρόνια
+Προυστ
+Μια ονείρωξη: καταξίωση
+Θήλυ
+Θήλυ Νο2
+Μανιφέστο εντομολογίας
+Κατερίνα Γώγου
+Θεωρία
+220.000 φύλλα
+Σκάει ο τζίτζικάς;
+Πνίγεται ο κροκόδειλος;
+Αναρχικός ή κράτος
+Παράξενο πρωινό
+Λετρισμός
+Νόμος
+Η φυσική του φασισμού
+Εδώ παπάς, εκεί παπάς
+Το κράτος είναι ο έλγιν
+Οικονομοκρατία
+Μονμάρτη
+Μπουκόφσκι
+Ουροβόρος όφις
+Ποίηση δωματίου
+Το χελιδόνι
+Χαλεπάς
+Πνευματικά δικαιώματα
+Γροθιά προς τα πάνω
+Φαιό
+Τα μυρμήγκια
+Δύο ξένοι στην ίδια πόλη
+Έχεις διδακτορικό;
+Καγιέν στις φλόγες
+H αυτοκτονία μου
+Ασφαλίτης
+Άγδιστις
+Ποιητής
+Το κλεφτρόνι
+Κ. Βήτα
+Άσπονδος
+Σύνδρομο Stendhal
+Πτέρυγα σκαρπαλέζου
+Παπανδρέου
+Το τέλος της γης
+Μίροσλαβ σωτηρίου
+Φίλα με
+Ηδονή
+Υπουργείο ηδονής
+Ακομπανιαμέντο
+Προικοσύμφωνη εξουσία
+Διάβολος
+Ο δρίτσας στη βουλή
+Καμράν ατίφ
+Nikolla todi
+Αχελώος
+Φιγούρα θανάτου
+Ελάφι κι ιστορία
+Το τηλεφώνημα
+Το απροσδόκητο
+Coltrane
+Πάντειο
+Ο αρχηγός
+Αντάρτικο
+Ακυβέρνητος κάμπος
+Ε75
+Θέλω να φύγω
+Βοβοτάδες
+Εισπρακτικές εταιρίες
+Levi-strauss
+Τλούπας
+Μυστικός δείπνος
+Σουλφαμιδόσκονη
+Ο συλλέκτης
+Αλέκτορας
+Μαμά δύση
+Μίλαν
+Λιανοκλάδι
+Ο κούνελος
+Μαριάννα βαρδινογιάννη
+Δικαστήρια Πειραιά
+Ρεσάλτο
+Βι.πε. λαμίας
+Μετα-ορισμοί
+Τετράποδος βούδας
+Το πείραμα
+Image
+Hit counter
+Mη φεύγεις
+Ασέξουαλ
+Τρίπτυχο
+Ακομινάτου
+Τεφλόν
+Βοnano
+Mentos
+Καυτερή πιπεριά
+Το παράλογο
+Μοναξιά
+Παλαιοκώστας
+Parking λιβανάτες
+Ταξίδι ακριβείας
+Τίτλοι ειδήσεων
+Λίμνη πλαστήρα
+Η διπλανή πόρτα
+History channel
+Βανδαλισμός
+Τζαζ
+Oικογενειακά δαιμόνια
+Ρίτσος
+Βαγδάτη

:

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ: ΚΑΛΕΣΜΑ
KAI O ΠΟΛΕΜΟΣ ΜΟΛΙΣ ΞΕΚΙΝΗΣΕ: ΔΕΣ ΤΟ

ΦΑΕ ΤΟΥΣ ΑΣΤΟΥΣ

ο χάος

ΠΟΙΟΣ ΕΙΣΑΙ ΣΥ ΡΕ ΜΠΑΣΤΑΡΔΕ;

ΕΙΣΑΙ ΓΙΑ ENA MOYΣΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ PUNK ΤΩΝ ΒΑΛΚΑΝΙΩΝ; ΠΑΤΑ ΕΔΩ