ΜΙΑ ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

20.5.10 / /

Ένα από τα τελευταία κείμενα αναρχικών ομάδων που τοποθετούνται πάνω στα γεγονότα της 5η Μάη είναι αυτό της συλλογικότητας ΜΗΧ(Α)ΝΗ και θα το βρείτε ΕΔΩ. Με μια πρώτη ανάγνωση μπορείτε να διαπιστώσετε κι εσείς πως ο λόγος που παράγεται είναι αξιόλογος και ειλικρινής, πάντα στο βαθμό που του επιτρέπεται από ένα γενικότερο κλίμα ατολμίας που παιδεύει το χώρο τελευταίως, σε τέτοιο τρομακτικό σημείο, όπου η τοποθέτηση των πυρήνων της φωτιάς για τα ίδια γεγονότα να σηματοδοτεί ουσιαστικά το κλείσιμο του κύκλου των τοποθετήσεων, και μάλιστα με αποκαλυπτήρια.


Το κρίσιμο σημείο του κειμένου των συντρόφων/ισσών της ΜΗΧΑΝΗΣ, και συνάμα το προβληματικό, είναι η λογική της στοχοποίησης που ακολουθεί και μάλιστα όχι προς συλλογικότητες που ξαφνικά μίλησαν τη γλώσσα της κυριαρχίας χαρακτηρίζοντας κάποιους αναρχικούς δολοφόνους, ούτε για αυτούς που κατέφυγαν σε σενάρια συνομωσίας (ΠΡΟΒΟΚΑΤΟΡΕΣ), αλλά σε μένα προσωπικά (βλ. σημ. 4 του κειμένου της μηχανής) και στο σχήμα που χρησιμοποίησα περί αλυσοδεμένων στις ράγες καθώς το τρένο της εξέγερσης πλησιάζει. (Δες ΕΔΩ)


Κατανοώ απόλυτα πως η μεταχείριση της παρομοίωση μου από σας επιλέχθηκε ως βοηθητική για να ξεδιπλώσει το πολιτικό σας σκεπτικό το οποίο, δε σας κρύβω, παρακολουθώ. Οφείλω όμως να πω πως η ιστοσελίδα μου δεν αποτελεί μέρος κάποιας συλλογικότητας ή ατόμου που αρθρώνει ολοκληρωμένο πολιτικό λόγο για το πεδίο του κοινωνικού, παρόλο που αναγνωρίζω τον εαυτό μου μέσα στα κινήματα των πόλεων. Ο χαρακτήρας του blog είναι ξεκάθαρα προσωπικός ώστε και τα κείμενα που δημοσιεύονται εκεί να αποτελούν αποσπάσματα ή προσχέδια της πολιτικότητάς μου περιπλεγμένη με τη γάγγραινα της αισθητικής, και πάντα εντός ενός κόσμου ιδιωτικού και αν θέλετε εμμονικού και κομματιασμένου. Σε καμία περίπτωση δε παράγεται προπαγανδιστικό υλικό προς μοίρασμα, είτε στις πλατείες είτε σε πιο ‘εσωτερικούς χώρους’, δεν έχει απεύθυνση κοινωνική όσον αφορά τα ξεκάθαρα προτάγματα, τις στοχεύσεις και τη κριτική που απαιτείται στις περιπτώσεις αυτές, γι’ αυτό και θεωρώ πως είναι τουλάχιστον άκομψο να απαντιέται μοριακά και να φωτογραφίζεται το σκεπτικό μου ως σκεπτικό που εκπροσωπεί από πίσω έναν πολιτικό τόπο. Το μοναδικό πολιτικό κείμενο που παίρνει ολοκληρωμένη θέση για την Marfin στην ιστοσελίδα μου είναι το κείμενο της κατάληψης Σκαραμαγκά (΄΄οι δολοφόνοι ‘θρηνούν’ τα θύματά τους΄΄) στο οποίο και συμμετείχα στη διαμόρφωσή του και είναι το μοναδικό το οποίο ανοίγει πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης. Όπως και να ‘χει, η διαστρεβλωμένη διαβολή δε με ενοχλεί μα κυρίως δεν αρμόζει σε εσάς. Κι αυτό με ενοχλεί περισσότερο.


Στο προκείμενο, και με βάση τα παραπάνω, δεν αποποιούμαι το σκεπτικό που παράγεται μέσα από την επίμαχη παρομοίωση, η οποία να θυμίσω γράφτηκε 20 ώρες μετά το συμβάν. Οι ευθύνες του Βγενόπουλου δεν μπορούν να ξεγραφτούν εις το όνομα μιας ενδοσκοπικής ορθότητας που προέκυψε μέσα από την θεαματική θρηνωδία των νεκρών. Αυτό που θέλω να πω είναι πως στα σίγουρα δεν αποποιούμαι και τις συλλογικές ή προσωπικές ευθύνες τις οποίες και υπονοείτε πως τις αποκρύβω επειδή δεν αναφέρθηκα σε αυτές. Και δεν αναφέρθηκα όχι από καμιά επιθυμία αποσιώπησης αλλά από την απουσία του 'ηθικού χρέους' να το κάνω, ενός χρέους που οφείλει μια πολιτική ομάδα να έχει. Ο τμηματικός λόγος που παράγει η σφαίρα του ιδιωτικού είναι άδικο να κρίνεται για τις αφαιρέσεις του. Στα σίγουρα δεν επιθυμώ να ζυγίσω ή να ιεραρχήσω μεταφυσικά τις ευθύνες που τελικά είναι πολλές περισσότερες από ότι νομίζουμε. Και τέλος πάντων, αφήστε με να διατηρώ το δικαίωμα, τουλάχιστον στο χώρο μου να λογοδοτώ μονάχα στον εαυτό μου.


Υγ: Δε ξέρω σε ποια τρένα κινήστε, πάντως να ξέρετε πως σε αυτά του συρμού οι χειρολαβές λειτουργούν μόνο ως ψευδαίσθηση, μιας και είναι συνήθως αχρηστευμένες.


συντροφικά
σ.ρ.

Ετικέτες

6 σχόλια:

Comment by Αιμόφιλος Τ. Ινφλουέντζας on Παρασκευή, Μαΐου 21, 2010 4:27:00 π.μ.

Αγαπημένο μου πορτατίφ.

Σου γράφω ως ένας εκ των συντακτών του κειμένου της μηχ(α)νής (αλλά σε καμία περίπτωση ως εκπρόσωπος του οτιδήποτε) και ως δικτυακός σου φίλος.

Θέλω να σου πω πως στο κείμενό μας δεν φωτογραφίζεται κανένα σκεπτικό ως εκπροσώπηση κάποιου πολιτικού τόπου, ούτε και θεωρούμε ότι κάτι περίεργο αποκρύπτεται. Νομίζω ότι το περιγράφεις πολύ καλά όταν λες πως η παρομοίωσή σου ήταν απλώς μια αφορμή να ξεδιπλώσουμε το πολιτικό μας σκεπτικό.

Αλλά προς θεού (λέμε τώρα) για "διαστρεβλωμένη διαβολή" δεν μπορεί να γίνεται λόγος! Το κείμενό μας στηρίζει μια συγκεκριμένη πολιτική θέση η οποία είτε το θέλουμε είτε όχι συγκρούεται με άλλες θέσεις (όπως με αυτή της Σκαραμαγκά). Αλλά αυτή η σύγκρουση μας ενδιαφέρει, γιατί πιστεύουμε πως στηρίζεται σε κοινές αφετηρίες και μπορεί να οδηγήσει σε γόνιμες συνθέσεις. Αλλιώς δεν θα ασχολούμασταν καν...

Αυτά τα ολίγα, και επειδή σε έχω κόψει ότι είσαι βαθειά ηθικό υποκείμενο (μιλάμε πάντα για τη δική μας ηθική, καταλαβαίνεις) άσε με να σου αφιερώσω τέσσερις στίχους που μου τους έμαθες εσύ και είναι από τους αγαπημένους μου (στη γλωσσολογία θα το λέγαμε "αντιδάνειο"):


κι ότι δεν τόλμησε να πει
ότι δεν τόλμησε να κάνει
θα τα θερίζει Αύγουστο
που λείπουν οι γειτόνοι


Σε φιλώ

Αιμόφιλας

Συντρόφισσα... on Παρασκευή, Μαΐου 21, 2010 1:21:00 μ.μ.

1. Επειδή έχει γίνει λόγος σε σχέση με το "αυτονόητο των δολοφονικών συμπεριφορών των αφεντικών" που το ξέρουν ξαφνικά και οι πέτρες και επειδή προσάπτουν ανευθυνότητα στο κείμενο της Σκαραμαγκά, θέλω να πω ότι αν οι σύντροφοι πιστεύουν ότι κοινωνικά είναι αυτονόητο ότι ΤΑ ΑΦΕΝΤΙΚΑ ΔΟΛΟΦΟΝΟΥΝ και ότι Ο ΒΓΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΕΞΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΤΕΡΑΣ να μας το πουν για να κάνουμε τις κατάλληλες προετοιμασίες για το νέο αντάρτικο στο βουνό ή για τα εργατικά συμβούλια πόλης που είναι προ των πυλών.

Επειδή τα πράγματα δεν είναι έτσι να μην εκπλαγούν οι σύντροφοι αν δουν τον Βγενόπουλο ως καταλληλότερο ηγέτη της χώρας.
Εγώ δεν θα πάψω να μιλάω για τα εγκλήματα των αφεντικών και του κράτους παρόλο που ξέρω ότι δεν έχουν το μονοπώλιο στη βία αν και θα το ήθελαν.


2.Το κείμενο αυτό κυκλοφόρησε την ίδια μέρα για να βάλει ένα ανάχωμα στην κυρίαρχη προπαγάνδα και στην κατασκευή του αναρχο-δολοφόνου από τα media.
Γι' αυτό βγήκε 2 ώρες μετά τραγικό γεγονός της marfin ΚΑΙ γι' αυτό μοιράστηκε την επόμενη μέρα σε 8.000 αντίτυπα στο κέντρο της Αθήνας. Θέλησε να απευθυνθεί κοινωνικά και άμεσα.

3. Στους δρόμους και στις πορείες αυτό που κατάλαβα είναι ότι διάφορα κοινωνικά κομμάτια δεν πολυ-νοιάζονται για τα ενδοχωρικά ξεκαθαρίσματα και τις προβολές της πολιτικότητας τους που κάνει το κάθε μετερίζι του χώρου πάνω στο γεγονός (οι "έξυπνοι λένε ότι φταιει η ηλιθιότητα", οι αντισεξίστριες λένε ότι φταιει η αρρενωπότητα, οι ανθρωπιστές ότι φταιει η βία, οι κοινωνικοί ότι φταιει η ένοπλη δράση, οι ένοπλοι ότι φταινε οι κοινωνιστές, οι ενοχικοί ότι φταινε οι ίδιοι, οι ευθυνόφοβοι ότι φταιει ο θεός). Χωρίς να το θέλουμε ξεχάσαμε την κοινωνική απεύθυνση για το ζήτημα κι επιδοθήκαμε σε μια εσωστρέφεια και σε μια μάχη απόδοσης ευθύνης.
Συγνώμη αλλά εγώ προτιμώ να απευθυνθώ κοινωνικά, προτιμώ τα αυτονόητα από την εσωτερική -αυτοαναφορική- ακατανόητη γλώσσα εμού και του γρύλου μου. Αφήνω της προβολές μου για το μέλλον.

4.Δεν γράφτηκαν ψέματα, γράφτηκε αυτό που ένιωθε ο κόσμος εκείνη την στιγμή, που δεν υπήρχε ξεκάθαρη πληροφόρηση για αυτό που έγινε (πράγμα που δεν υπάρχει ούτε και τώρα, αλλά τέλος πάντων) ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΚΡΑΥΓΗ ΑΠΟΡΙΑΣ!


5.Όταν γραφόταν αυτό το κείμενο ακούγαμε στο ραδιόφωνο ότι εκκενώνουν την κατάληψη μας, εκκένωναν γειτονική κατάληψη και είχαν σταματήσει την κυκλοφορία στην Πατησίων μπροστά από το ρεύμα της κατάληψης. Μέσα στη Σκαραμαγκά βρισκόταν πάρα πολλά άτομα που έκριναν επιτακτικό και αναγκαίο να βγει λόγος άμεσα για αυτό που έγινε...

Αν σας λεει κάτι αυτό...

ΥΓ: Το σχόλιο αυτό δεν απαντάει στο από πάνω.

ΥΓ2:Ποιοί έχουν την ευθύνη της ευθύνης τους?

Comment by The Motorcycle boy on Παρασκευή, Μαΐου 21, 2010 3:30:00 μ.μ.

Για όνομα!

Είπαμε ενδοσκόπηση αλλά όχι κι αυτό το πράγμα! Σε λίγο θα ξεχαστεί το γεγονός που αναλύεται και θα συζητιέται ο πλούτος του συντακτικού του συντάκτη. (Στο μεταξύ βέβαια ο Βγενόπουλος έβγαλε μια ανακοίνωση αληθινό μνημείο φασισμού την οποία την αφήσαμε όλοι έτσι -παρασυρμένοι από την ανάλυση της απόδοσης των προηγούμενων ευθυνών).

Εντάξει, ούτε εμένα μου άρεσε η παρομοίωσή σου αλλά πάμε παρακάτω. Σκοπός δεν είναι να επιδείξουμε, σκοπός είναι να συνεννοηθούμε.

Υ.Γ.: Γενικά μιλάω -από το κείμενο που λινκάρεις διάβασα μόνο το κομμάτι που αναφέρεται σε σένα.

Comment by xouxouxou on Παρασκευή, Μαΐου 21, 2010 8:36:00 μ.μ.

εγώ δε βλέπω κακές προθέσεις πουθενά.

ματοσακέ, διάβασε και το υπόλοιπο, καλό είναι: εμείς δηλαδή πώς διαβάζουμε τα σεντόνια σου συνέχεια;;;
:)))

την ανακοίνωση του βγενόπουλου εννοείς εκεί που λέει δόξα-αίμα-τιμή-χρυσή-αυγή στους υπαλλήλους που φυλάξανε τις επιταγές πριν βγούνε έξω, ε;

μήπως αναλωθήκαμε υπερβολικά σε σενάρια πουαρώ, ...

Comment by xouxouxou on Παρασκευή, Μαΐου 21, 2010 8:36:00 μ.μ.

α, όταν λέω "πουθενά" αναφέρομαι στη μηχανή και το πρτφ, να συνεννοούμεθα...

Comment by samson rakas on Σάββατο, Μαΐου 22, 2010 2:41:00 π.μ.

ελλειψει χρόνου και ξεκούρασης ευχαριστώ την συντρόφισσα για το κείμενό της, η οποία με κάλυψε στο πολιτικό σκέλος οπότε και δε θα επεκταθώ (και θα κερδίσω μία ώρα ύπνο παραπάνω)
στα υπόλοιπα αγαπητέ μου αιμόφιλε πάλι δε θα επεκταθώ περαιτέρω. άσε που φωνάζει κι ο μότορας.
άλλα για να απαντήσω ομοίως, είναι γνωστό πως:

Οι συμπάθειες μας συνθλίβουν τα μάτια
Μας ρουφάνε, μας πίνουν ως το κόκκαλο
και μεις που ζούμε με σύμβολα
'Ανθρωποι γνωστοί μεταξύ αγνώστων

καταλαβάινεις την αγκαλιά μου.

πρτφ

Δημοσίευση σχολίου

Για πες

ΣΑΚΑΤΕΜΕΝΟΙ Αναγνώστες

ΤΟΥΡΛΟΥΜΠΟΥΚΙ

+Επιτέλους διακοπές
+Το αερόστατο
+Πέραμα
+Αναρχία
+Χόμλες
+Νεκρόπολη
+Παλαιστίνη
+Φόβος θανάτου
+Ο σπυ.
+Packman
+Ελεύθερη ώρα
+Ξεχασμένη φωτογραφία
+Θάλασσα
+Στον οδοντίατρο
+Ποσάδας
+Ότι λέω δε το είπα
+Εγώ κι εσύ
+Η τέχνη του δρόμου
+Debate
+H ψυχραιμία είναι ενοχή
+Καρέ της δευτέρας
+Τζόβενο
+Άγιος Παντελεήμονας
+Πρακτέο
+Κράτος εσπρέσσο
+Μαρκογιαννάκης
+Κοράνι
+Θάνατος στο στόμα
+CULT
+Κουκουλονόμος
+Ήρωες
+Λόρδος Μπάυρον
+Φρούτα του δάσους
+Σκαραμαγκά
+Ρουστίκ
+Άνοιξη
+Η γραφή σε 100 χρόνια
+Προυστ
+Μια ονείρωξη: καταξίωση
+Θήλυ
+Θήλυ Νο2
+Μανιφέστο εντομολογίας
+Κατερίνα Γώγου
+Θεωρία
+220.000 φύλλα
+Σκάει ο τζίτζικάς;
+Πνίγεται ο κροκόδειλος;
+Αναρχικός ή κράτος
+Παράξενο πρωινό
+Λετρισμός
+Νόμος
+Η φυσική του φασισμού
+Εδώ παπάς, εκεί παπάς
+Το κράτος είναι ο έλγιν
+Οικονομοκρατία
+Μονμάρτη
+Μπουκόφσκι
+Ουροβόρος όφις
+Ποίηση δωματίου
+Το χελιδόνι
+Χαλεπάς
+Πνευματικά δικαιώματα
+Γροθιά προς τα πάνω
+Φαιό
+Τα μυρμήγκια
+Δύο ξένοι στην ίδια πόλη
+Έχεις διδακτορικό;
+Καγιέν στις φλόγες
+H αυτοκτονία μου
+Ασφαλίτης
+Άγδιστις
+Ποιητής
+Το κλεφτρόνι
+Κ. Βήτα
+Άσπονδος
+Σύνδρομο Stendhal
+Πτέρυγα σκαρπαλέζου
+Παπανδρέου
+Το τέλος της γης
+Μίροσλαβ σωτηρίου
+Φίλα με
+Ηδονή
+Υπουργείο ηδονής
+Ακομπανιαμέντο
+Προικοσύμφωνη εξουσία
+Διάβολος
+Ο δρίτσας στη βουλή
+Καμράν ατίφ
+Nikolla todi
+Αχελώος
+Φιγούρα θανάτου
+Ελάφι κι ιστορία
+Το τηλεφώνημα
+Το απροσδόκητο
+Coltrane
+Πάντειο
+Ο αρχηγός
+Αντάρτικο
+Ακυβέρνητος κάμπος
+Ε75
+Θέλω να φύγω
+Βοβοτάδες
+Εισπρακτικές εταιρίες
+Levi-strauss
+Τλούπας
+Μυστικός δείπνος
+Σουλφαμιδόσκονη
+Ο συλλέκτης
+Αλέκτορας
+Μαμά δύση
+Μίλαν
+Λιανοκλάδι
+Ο κούνελος
+Μαριάννα βαρδινογιάννη
+Δικαστήρια Πειραιά
+Ρεσάλτο
+Βι.πε. λαμίας
+Μετα-ορισμοί
+Τετράποδος βούδας
+Το πείραμα
+Image
+Hit counter
+Mη φεύγεις
+Ασέξουαλ
+Τρίπτυχο
+Ακομινάτου
+Τεφλόν
+Βοnano
+Mentos
+Καυτερή πιπεριά
+Το παράλογο
+Μοναξιά
+Παλαιοκώστας
+Parking λιβανάτες
+Ταξίδι ακριβείας
+Τίτλοι ειδήσεων
+Λίμνη πλαστήρα
+Η διπλανή πόρτα
+History channel
+Βανδαλισμός
+Τζαζ
+Oικογενειακά δαιμόνια
+Ρίτσος
+Βαγδάτη

:

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ: ΚΑΛΕΣΜΑ
KAI O ΠΟΛΕΜΟΣ ΜΟΛΙΣ ΞΕΚΙΝΗΣΕ: ΔΕΣ ΤΟ

ΦΑΕ ΤΟΥΣ ΑΣΤΟΥΣ

ο χάος

ΠΟΙΟΣ ΕΙΣΑΙ ΣΥ ΡΕ ΜΠΑΣΤΑΡΔΕ;

ΕΙΣΑΙ ΓΙΑ ENA MOYΣΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ PUNK ΤΩΝ ΒΑΛΚΑΝΙΩΝ; ΠΑΤΑ ΕΔΩ